Az előadás az Európai Unió létrejöttének történelmi
gyökereit mutatta be a tanulóknak. Beszélni kellett a 2. világháborúról, hisz
még a 8. osztályos tanulók sem tartottak itt a történelmi tananyagban.
A világ kettéosztottsága, a hidegháborús időszak
Nyugat-Európa integrációjához vezetett.
Meg kellett ismertetni a tanulókkal a gazdasági
együttműködés előnyeit, az érintett országokat, majd a bővítés folyamatát.
Egyik tantárgyi fejlesztés órán az egészséges európai
tudattal foglalkoztunk, kitérve az európai emberek közös történelmi gyökereire.
Ezeket az ismereteket az előadás során felelevenítettünk, támaszkodni tudtunk
rá.
A gazdasági együttműködés a politikai együttműködéshez, a
közös kül- és biztonságpolitikához vezetett.
Mikor lett tagállam Magyarország? Milyen előnyei vannak a
fiatalok számára?
Melyek a legfontosabb intézmények? Ezen kérdésekre adott
választ az előadás.
Majd megnézték a tanulók az uniós pénzérméket, zászlót,
meghallgatták az Európai Unió Himnuszát.
Előadás vége a TÁMOP-
os pályázatok és az Európai Unió kapcsolatáról szólt, megértetve a tanulókkal, hogy
az Unió kiemelt fontosságúként kezeli az egész életen át történő tanulást, az
egészségi állapot és munkavégző képesség megőrzését,vagyis az egészségnevelést.
Testvériskolai kapcsolatunk, pályázati munkánk ezen a téren
kapcsolódik hát egybe az Európai Unióval.
Julyokné Kelemen Judit