
Először megismerkedtünk a Braille-írás történetével, ezután a kivetített Braille-ABC segítségével megpróbáltuk elolvasni, mi van írva a gyógyszeres dobozra, papírpénzre és egyéb tárgyakra.
Tapintással próbáltuk
kitalálni, mit adtak a kezünkbe. Kivit vagy teniszlabdát, narancsot, mandarint
vagy citromot, milyen termék lehet egy adott csomagoláson belül. Ezután pedig
csukott szemmel az ízekre koncentrálva meg is kóstoltuk őket.
Próbára tettük a
hallásunkat is. Körben ülve kulcscsomót adogattunk egymásnak, melyet a középen
ülő társunknak kellett megtalálnia a hallására támaszkodva. Ez nagyon jó
feladat volt, közös koncentrációt és fegyelmet igényelt.
A vakvezetés nevű
játéknál párosával vezettük egymást. Egyikünk szeme nyitva, másikunké csukva
volt és a terem padsorai között és a kihelyezett akadályokat kerülgetve kellett
visszavezetni egymást a helyére. Fontos volt, hogy megbízzunk egymásban,
másképp nem működhetett. Ez a feladat mindenkinek nagyon tetszett. Azt hittük
könnyebb, de mihelyt lehunytuk a szemünket, másképp „láttuk” a helyzetet.
Nagyon nehéz volt vezetni is egymást, nehéz elképzelni, hogy a vakvezető
kutyákat hogyan készítik fel erre.
A vakok élete nehezebb,
mint gondoltuk. Bár sokszor sajnáljuk őket, mert nem láthatják a természet és a
világ szépségeit, ugyanakkor irigylésre méltó az, hogy ők a külsőségeket
félretéve tudnak feltétel nélkül szeretni.
Horváth Adél
Horváth Adél